lauantai 29. elokuuta 2009

MariJ heivaa sukkakudelmansa Hillokellariin

Tervehdys ihanan syyssateisesta Oulusta! :)

Syksy tulee - ihanaa! - ja se tarkoittaa minulle jo kolmatta kertaa Sukkasadon alkamista. :) Viime vuonna tikuttelin Heinäladossa, ja nyt täällä Hillokellarissa.

Olen varmaan tuttu joillekin blogistani Heivatut Kudelmat, tai ehkä vanhasta blogistani. Kaimoista erottuakseni käytän täällä nimeä MariJ. Toistaiseksi vielä olen 31 v, mutta tasan Sukkasadon puolessa välissä lukema pyörähtää 32:n puolelle. Minulla on kaksi pientä poikaa ja yksi iso mies. Ja täällä Oulussa tosiaan asustellaan. Parina iltana viikossa käyn töissä leikittämässä ja laulattamassa lapsia naapuripitäjän kansalaisopistossa, ja kokemuksesta tiedän, että bussimatkat töihin kulkevat joutuisammin sukankudin kädessä. :) Muuten sitten koitan neuloskella täällä kotosalla sen, mitä kotiäidin velvollisuuksilta ennätän. Apurit ovat ainakin innokkaita... ;) Teen neulomusten lisäksi myös virkkauksia ja ristipistoja, joskus saatan tuskailla ompelukoneen kimpussakin.

Meidän perheessä ei villasukkia käytä oikeastaan muut kuin minä, eli isännälle ja pojille ei ole ainakaan tällä hetkellä sukkatilausta - minä kyllä sitten käytän villasukkia kesät talvet sisällä ja ulkona. :) Joululahjojen antamista meillä ei myöskään harrasteta, eli tällä hetkellä suunnitelmissa on kutoa sukkia lähinnä omiin jalkoihini, mutta mahdollisesti sitten jämälangoista hyväntekeväisyyteen tai muuten vaan lahjaksi jollekin. Kirjoitinkin itselleni muistiin tuossa jo jokin aika sitten vähän suunnitelmia, mitä ajattelin Sukkasadon tiimoilta neuloa, ja ainakin kahdeksan sukkaparia näkyy olevan listassa. :) Katsotaan, mitä ehditään - tarkoitus olisi kuitenkin parin kuukauden aikana tehdä muitakin käsitöitä kuin vain sukkasia. ;)

Mukavaa sadonkorjuuta kaikille! :)

Ei kommentteja: